Monday, May 10, 2010

~SELAMAT HARI IBU~

~SELAMAT HARI IBU~Utk semua kaum ibu di seluruh dunia.....Utk Kak teh, Kak dah kak nani dan kak eda, tahniah, anda adalah ibu yg terbaik utk anak2 anda...Semoga pengorbanan kalian akan diberkati Allah...Utk arwah ibuku Selamah Binti Hassan, semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan golongan yg beriman dan beramal soleh.....Terima kasih kerana melahirkan adik.....Segala penat lelahmu akan ku ingat sepanjang hayatku....Al-fatihah...


Mak..itu lah panggilan utk arwah ibu tersayang..Aku hidup bersamanya selama 21 tahun...21 tahun kasih sayang yg diberikan amat bernilai dan ianya tidak dapat dibayar dgn wang ringgit..Penat lelah emak menjaga aku tidak pernah diucapkan. Keikhlasan emak menjaga dan membesarkan aku sehingga aku membesar dgn sempurna...Alhamdulillah, kini aku hampir berjaya bergelar seorang guru..Doa dr emak sentiasa mengiringi pengajianku disini..Kini emak sudah tiada disisi... Hanya semangat dan pesanan dr emak yg mengiringi diriku utk berjaya di masa akan datang....Walaupun emak sudah tidak dapat kudakap, hanya bayang2 emak sentiasa kuiimpikan...Setiap kali memejam mata aku mengharapkan pelukan dr seorang ibu...Emak, itulah ungkapan setiapkali aku merinduinya.....Walaupun Sambutan hari ibu kali ini, tiada emak di sisi, aku masih boleh menyambutnya dgn menghadiahkan emak sekuntum wangian ros berpenakan ayat2 suci al-quran....Wangian ros ini ikhlas dr anankmu yg amat merindui dirimu...Semoga wangian ini akan diterima di alam sana... Terima kasih ibu, kerana melahirkan aku dan membesarkanku sehingga aku mnjadi insan seperti sekarang...Harapan dan doaku agar aku dipertemukan dgan ibuku yg tiada gantinya....Amin...


Dedikasi ini ku tujukan kepada arwah ibu tersayang"SELAMAH BINTI HASSAN"..Semoga rohnya sentiasa dirahmati dan berada bersama2 golongan yg beriman...Amin...Al-fatihah....

0 comments: