Sunday, May 16, 2010

~Selamat Hari Guru~

Selamat Hari Guru diucapkan kepada semua guru2 di Malaysia yg pernah, sedang dan bakal menjadi guru~Ungkapan terima kasih cikgu, seringkali kedengaran dari anak didik tercinta...Untuk ayah tercinta, Jusoh b, Taib, terima kasih krn pernah mendidikku di Sekolah Agama Rakyat, ilmu yg ayah berikan amat berguna utk adik sekarang...Utk kak long, Fadzilah Bt Jusoh, terima kasih kerana telah mencurahkan segala ilmu Al-Quran kpdku...Sehingga kini ilmu itu dapat kuabdikan utk sepanjang hayatku....Untuk kak Teh (Fatimah Jusoh) dan abg kecik(Abdullah Jusoh) yg sedang bertugas di sekolah, harapnku semoga kalian menjadi pendidik yg cemerlang di mata anak didikmu..

Tema hari guru pada tahun ini ialah "GURU PEMBINA NEGARA BANGSA"...Bertuahlah insan yg bergelar guru...Tanpa guru tiadalah bijak pandai seperti sekarang...Bersyurlah aku, kerana cita2 yg aku impikan selama ini bakal menjadi kenyataan iaitu bergelar seorang guru..Aku hanya mampu berdoa agar aku dipanjangkan umur utk bergelar seorang guru suatu hari nanti.. Dengan berkat dan kesabaran semua guru2 yg telah memberikan aku ilmu sejak aku berumur 6 tahun sehinggalah sekarang akhirnya aku bakal mnjadi seorang guru.."Terima Kasih cikgu".

Ya Allah ya tuhanku, kau selamatkanlah dunia dan akhirat semua guru2 yg telah mendidikku agar mereka semua menadapat rahmat drMu....Amin





0 comments: