Tuesday, April 13, 2010

~alhamdulillah~Syukur segalanya dipermudahkan~

Ku panjatkan syukur keatas pencipta alam yg maha mengetahui lagi maha menyayangi....Terima kasih ya Allah...Aku sangat2 bersyukur dgn apa yg berlaku dalam minggu ni...pertama aku bersyukur sgt cz laptop yg rosak dh dapat dibaiki..Lcd da rosak..Laptop tu da hampir 4 tahun....aku redha je la bnda nak rosak....keduanya handphone aku yg skrinnya retak dah ok da..ptg tadi ambik kat kedai...da boley guna da...Dan yg palin aku bersyukur sekali sijil SPM yg aku risau2kan sgat... Baru ni aku ingat sijil tu ad akt rumah cz nak isi borang posting kene kepilkan sekali sijil SPM...Bila call kak Teh, dia ckp sijil tu takde..Ya Allah macam mana ni..Nak sedapkan hati aku fikir positif mungkin aku tak ambil lagi kat sekolah....huhuhu...Aku pun dgn gaya yg tergopoh gapah menelefon Asma kesyganku, harap2 dia dapat tolong aku g Al-Fallah tanyakan kat pejabat kot2 ade sijil aku...Tp aku tukar plan, aku dgn selambe msg cekgu Ya, huhuhu...minta tolong cg tanyakan kat pejabat kot2 aku tak ambil lg...Esoknya Cg Ya msg, (Rekod sijil SPM telah diambil pada 26.11.2006)..huhu..Rupanya da lama aku ambil...Jadi dimana sijil SPM aku???Aku call Kak Teh tanye dia , dia ckp tak ada..Siap aku kene marah lagi..huhu...Da la tgh serabut....kesian betol..Hari ni, aku dgan muka yg tenteram datang ke Maktab isi borang posting tanpa sijil SPM...Ingatkan Khamis ni nak join kak Awen ke KL ambil sijil SPM di Lembaga Peperiksaan...Aku call kak Teh sekali lg, dgn harapan kak Teh dapat cari sijil tu dgn lebih teliti...Tp aku kena marah lagi...huhuhu..sedih, dgn nada yg agak tinggi aku ckp, "kak Teh da la marah"....cuba cari betul2 dulu"...Aku plak yg mgajar kak Teh...Da letak telefon rasa jga bersalah ckp kat kakak mcm tu...Tibe2 kak Teh call, "Yati da jumpa sijil tu" Alhamdulillah....itu saja yg mampu aku ungkapkan..Syukur Ya Tuhan...Rupanya sijil tu terselit dalam fail...Cuma kak Teh tak perasan....Aku pun minta maaf dr kak Teh cz da terkasar dgn dia td...Nak pujuk kak Teh, aku tyalah kot2 kak Teh nak kirim ape2 dr Melaka...Minggu ni kan balik...heehhehe...Alhamdulillah..Terima kasih Kak Teh..Adik sayang kak Teh...mmmmmuuuah...LOVE U SO MUCH..

0 comments: