Friday, January 15, 2010

Tesis oh tesis.............

Masuk je semester ini, saya dan rakan-rakan sibuk dengan kerja MQA dan kerja baru iaitu carian bahan untuk tesis kami..kami wajib menghasilkan satu tesis (kajian tindakan) untuk dihantar pada semester depan.....Masa tu memang panjang lagi, tetapi jika tidak dihiraukan sekarang mungkin ia akan dihasilkan secara tidak sempurna....tetapi pada semester ini kami bernasib baik kerana Dr. Kumar selaku pensyarah untuk matapelajaran Penyelidikan banyak membantu kamai bagi mencari tajuk-tajuk yang bersesuaian untuk tesis yang bakal dihasilkan...bagi saya tajuk yang dikongsi rakan saya iaitu sani dr UM amat menarik minat saya iaitu "penggunaan multimedia dalam bacaan doa harian kanak-kanak...."tetapi tajuk ini perlu ditambah. Menurut Dr. Kumar, tajuk yang telah saya sediakan ini, mungkin ada tindakan tetapi permasalahan atau isu tidak kelihatan.. saya telah menukarkan sedikit tajuk saya kepada " Penggunaan Multimedia untuk melancarkan bacaan doa harian kanak-kanak prasekolah.....Alhamdulillah tajuk ini diterima....saya berharap dengan tajuk ini, saya dapat menghasilkan satu kajian tindakan yang baik untuk dihantar pada semester depan.....

0 comments: