Tuesday, September 8, 2009

Mengharapkan yang belum pasti.......

Hati, perasaan dan jiwa kadang-kadang banyak diselubungi oleh hawa nafsu dan godaan syaitan.... Jika akal fikiran serta jiwa kita sentiasa bersih, keadaan kita akn sentiasa tenang.......Bagaimana semua ini berlaku......Jika ikutkan hati mati, jika ikutkan rasa binasa......Seperti manusia lain, aku mempunyai pelbagai perasaan....Kadang-kadang tersenyum, murung, sedih dan akhirnya aku menangis.......Sakit hati.....itu adalah penyakit yang aku paling tak suka.....Kadang2 sakit hati ini datangnya dari sikapku yang suka berfikiran negatif terhadap seseorang.....Tapi bagaimana aku mampu memahami perasaan seseorang sedangkan aku adalah insan biasa.......Ego?????Semua orang ada ego mereka yang tersendiri......Tetapi sejauh mana tahap ego yang ditanam dalam diri seseorang membezakan diri seseorang itu....Tahap ego aku kadang2 akan terhakis juga apabila memikirkan sesuatu perkara..... Tetapi sampai bila aku perlu bersikap begini....... Hanya Tuhan yang tahu...Ya, hanya tuhan yang tahu apa yang tersirat dan tependam.........andai semua ini memang tersurat Ilahai, aku terima dgn redha........

Mengharapkan yang belum pasti memang menyakitkan......Kenapa aku perlu mengharapkan yang belum pasti.......Andai semua sudah ditentukan, aku mengharapkan ia datang bersama dengan kegembiraan.......Ya Allah Ya Tuhanku permudahkan segalanya...Aminnnn....

0 comments: