Friday, September 4, 2009

Buta muzik part II :(

Hari ini ada kelas Muzik bersama Madam Chaterine....Tapi sebelum tu, aku dan rakan-rakan sempat menyaksikan pertandingan nasyid antara IPGM zon selatan...Seronok juga tgok pertandingan ni.....Tapi dalam keadaan seronok melihat pertandingan nasyid, hati aku tak tentram, takut madam masuk kelas....tup....tup..."1 mssge received" dari bina...."madam tak masuk lagi ade urusan kat bawah"...dalam hati gembira...tup...tup...." 1 mssge received"...dari bina...."madam ckp takpe...."lagi la aku dan rakan-rakan seronok menyaksikan pertandingan nasyid....walaupun hanya 4 buah maktab yang bertanding, tapi kami semua seronok menyaksikan pertandingan ini. Sekurang2nya, hari ini aku dan rakan ada juga ilmu berkaitan nyanyian nasyid..Ape yang diterangkan oleh pengacara majlis, pertandingan ini wajib membawakan lagu yang berentak......terlupa pula...Selepas selesai menyaksikan pertandingan tersebut,aku dan rakan2 tergesa-gesa masuk ke keas...Risau dimarahi Madam..Tetapi nasib menyebelahi kami..madam tak marah.....Aku pun mencapai skor lagu.....


Skor lagu"Tepuk amai-amai"

Skor lagu ini, aku perlu serahkan kepada Madam, Supaya Madam dapat mencari tempo dan style yang sesuai untuk kami mainkan ini.......Permainan keyboard memerlukan keserasian style dan tempo supaya bunyi yang dimainkan sedap didengar.....


"Madam menulis tempo dan style yang sesuai"

Melihat Madam memainkan keyboard mengikut style: 67 dan tempo :110


"Bagai beratatih belajar mengenal not"

"Mencuba keyboard Nini"

Usaha tangga kejayaan...Walaupun aku tak pernah bermain dengan alat muzik, tetapi aku harus juga berusaha dalam mendalami matapelajaran ini...Sesungguhnya, sesuatu yang diusahakan dengan bersungguh2, insyaAllah akan membuahkan hasil yang baik......Sesungguhnya "satu langkah menuju kejayaan"

0 comments: